Har du ikke i forvejen mægleraftale med os, skal vi lave en samarbejdsaftale og et mandat – fuldmagt – der beskriver opgaver og pris på det aftalte arbejde, samt giver os fuldmagt til at indhente oplysninger fra forsikringsselskabet og forhandle på dine vegne. Mandatet fremsendes til dit forsikringsselskab, som herefter giver os adgang til at se dine forsikringspolicer, skadehistorik og øvrige relevante oplysninger.
Når vi har modtaget forsikringsselskabets anerkendelse af mandatet, laver vi en meget grundig gennemgang af din virksomheds og families forsikringsbehov. Det omfatter bl.a.:
- Registrering af bygninger med beskrivelser, fotos og målfaste tegninger
- Opgørelse af maskiner og afgrøder samt avl, besætning og produktbeholdning
- Dine ansvarsrisici
- Forsikring af medarbejdere
- Dine private forsikringer – både bilforsikring og familiens forsikringer
Revisionen munder ud i en revisionsrapport. I denne beskrives detaljeret alle de forsikringsbare risici, og hvorledes vi foreslår dem forsikret. Vi sammenholder vores beskrivelser og forslag med de bestående forsikringer og beskriver, hvad der bør ændres. Rapporten gennemgås efterfølgende med dig og ud fra dine ønsker tilrettes rapporten, inden vi sender den til forsikringsselskabet. Forsikringsselskabet tilretter herefter de nuværende forsikringer i overensstemmelse med rapporten.
Udover tilpasning af de bestående forsikringer er rapporten også et beredskab, der sikrer, at du hurtigt kan indhente alternative tilbud på forsikringerne. Det kan ske, hvis forsikringsselskabet varsler forringelse af dine forsikringsbetingelser eller en forhøjelse af præmien. Sådanne varslinger kan ske med kort varsel, og uden et sådant beredskab kan det være vanskeligt at nå at indhente nye tilbud fra andre forsikringsselskaber. Endelig kan revisionsrapporten også senere bruges som prospekt til udbud af dine forsikringer ved udløb af din nuværende forsikringsaftale.